12 potravin, které vám mohou uškodit, když je konzumujete v nesprávném čase

 
Ing. Zdeněk Rozehnal
 

Průměrný člověk dnes podle výzkumu konzumuje asi o 20% kalorií více, než konzumovali jeho předkové v minulém století. A přestože si lidé více uvědomují, co jedí, ne vždy je snadné správně sestavit pravidla zdravého stravování.

Například, konzumace jablek v nesprávném čase vám může ve skutečnosti namísto zlepšení trávení způsobit střevní problémy.

Naštěstí nejde o jadernou fyziku a řídit se základními pravidly není nic složité.

Jak zvolit správný čas na konzumaci vašich oblíbených potravin tak, abyste z nich měli co největší užitek.

1. Banány

Přestože vám banány mohou připadat jako dobrá volba po probuzení, ale pokud se konzumují nalačno, mohou ve skutečnosti v konečném důsledku hladinu vaší energie snižovat.

Díky jejich vysokému obsahu cukru pocítíte zřejmě nejprve příval energie, ale po několika hodinách se budete pravděpodobně cítit unavení a znovu hladoví.

Konzumace banánů může také představovat hrozbu pro lidi trpící syndromem dráždivého tračníku a může jim způsobovat průjem.

Pokud nejste připraveni vzdát se banánů ke snídani, zkombinujte je s některými jinými potravinami, nejlépe s takovými, které obsahují zdravé tuky, jako je třeba arašídové máslo nebo lněné semínko.

2. Káva

Dát si kávu hned po probuzení je pro některé lidi ta nejpřirozenější věc, ale ve skutečnosti pro tělo nežádoucí.

Výzkum totiž ukázal, že pití kávy před jídlem zlepšuje naši toleranci kofeinu. V první hodině po probuzení vytváří vaše tělo kortizol a je velmi důležité nenarušovat tento proces a naše přirozené biologické rytmy, právě pitím kávy.

Proto s vychutnáním si svého šálku kávy raději trochu počkejte. Mějte však na paměti, že je lepší nepřekračovat doporučený denní příjem kofeinu a hlavně nepít kávu navečer, abyste předešli případné nespavosti.

Nejlépe jako první nápoj dne je vypití sklenice vlažné čisté pramenité vody s citronem.

3. Rýže

Když si po dlouhém pracovním dni dáme sushi či indické jídlo, obsahující rýži, nemusí jít také o nejlepší volbu.

Rýže totiž obsahuje mnoho komplexních sacharidů, které pro trávení potřebný dlouhý čas. Nicméně jsou dobré, protože nás dlouhou dobu zásobují energií.

Kvůli nim má však rýže vysoký obsah kalorií, ale když ji zařadíme do večeře, tak potenciálně může vést k nechtěnému tloustnutí.

Proto je nejlepším časem na zařazení rýže do vaší stravy období oběda. V těchto hodinách funguje váš metabolismus nejrychleji a vaše tělo bude tento produkt snadněji trávit.

A co víc, abyste byli přes den výkonní, budete potřebovat hodně energie a komplexní sacharidy vám v tom dokáží pomoci.

4. Cukr

Pokud se snažíte zdravě stravovat, je lepší držet se dál od zpracovaného cukru. Je to potravina způsobující překyselení těla, což vyvolává chronické nemoci - více. Občas je však nemožné nepodlehnout pokušení.

Rozhodující chybu děláme, když konzumujeme sladkosti jako svačinu. Tímto způsobem vám stoupají hladiny krevního cukru, dochází k jejich výkyvům, následkem čehož můžete být unavení. Maximálně 3 jídla denně jsou správným životním stylem. Více

Pokud nedokážete odolat pokušení, odměňte se nějakým zákuskem nejlépe hned po obědě. Takto vám nebudou tak dramaticky stoupat hladiny krevního cukru a tělo bude mít delší čas na regeneraci.

5. Mléko

Někteří lidé jsou už od dětství naučeni začínat den sklenicí mléka. Tento zvyk však u dospělých velmi nefunguje. Naopak, mléko je pro dospělé lidi škodlivé, což dokládá švédská studie.

Například byla porovnána skupina žen, která denně pila do 2 dcl mléka se skupinou konzumující 6 dcl denně. Výsledek? Skoro dvojnásobná (1,93) úmrtnost u žen, které pily zvýšené množství mléka. Nicméně i ta jedna sklenice mléka denně výrazně zvýšila u žen riziko rozvoje rakoviny a kardiovaskulárních onemocnění. Nutno dodat, že u zpracovaných mléčných výrobků toto zjištěno nebylo. Této studie se zúčastnilo 61 433 žen a 45 339 mužů, délka studie 20 let, respektive u mužů 11 let. Švédská studie

Mléko se těžko tráví, proto jeho pití při snídani a případné kombinování s jinými potravinami může způsobovat problémy se žaludkem. Navíc pasterizované mléko od krav z velkochovů se v dnešní podobě, na rozdíl od minulosti, již nemůže považovat za zdravou potravinu.

Pokud si ho však přesto nedokážete odepřít, nejlepší čas na sklenici teplého mléka je večer. Pomáhá uklidnit tělo a napomáhá dobrému nočnímu spánku. Pochopitelně se jedná o mléko bez prodloužené trvanlivost a nejlépe nepasterizované.

6. Maso

Maso je skvělý zdroj bílkovin a vitamínů řady B, může však nadměrně zatěžovat trávicí systém. Proto je lepší vyhnout se konzumaci steaku těsně před spaním.

Relativně dobrou volbou je konzumace libového masa nejpozději 3 hodiny před spaním, protože zasytí a neobsahuje nadměrné množství kalorií, které by se v těle mohly ukládat.

Maso můžete pro získání dostatku bílkovin konzumovat během celého dne. Buďte však opatrní při jeho konzumaci při snídani, protože jeho trávení může být pro vaše tělo náročné.

Nicméně maso je potřeba, ale je jej nutné konzumovat přiměřeně - do 30 kg syrového masa/rok.

7. Ořechy

Ořechy jsou skvělým zdrojem zdravých tuků a kalorií, ale dát si je jako noční občerstvení není nejlepší volbou.

Dát si pár je vlastně dobré, ale pokud si je dáte příliš, může jejich trávení trvat příliš dlouho a způsobit tak problém s usínáním.

Chcete-li plně využít všech jejich přínosů k podpoře zdraví vašeho srdce, úpravě hladin cholesterolu, podpoře hubnutí a kráse vaší pleti a vlasů, dejte si ořechy pravidelněna snídani.

8. Sýr s vysokým obsahem tuku

Dát si sýr před spaním může být lákavé, je však lepší se tomuto produktu v této době vyhnout.

Sýr s vysokým obsahem tuku může být hůře stravitelný, z čehož vyplývá, že když ho konzumujete krátce před spaním, může váš spánek narušovat.

Naopak, když si dáte sýr ke snídani, poskytnete svému tělu vápník, prospívající růstu svalů a kostnímu zdraví. Nicméně za pevnost kostí je zodpovědný především hořčík, kterého je v těle zpravidla nedostatek.

9. Citrusové plody

Citrusy jsou velmi kyselé a dát si je k hlavnímu jídlu nebo hned po něm zvyšuje tvorbu kyseliny, která může způsobovat některé nepříjemné zažívací problémy jako je pálení žáhy, pocit tlaku v žaludku a zpomalení vstřebávání živin.

S vychutnáním si svého poháru ovocné šťávy po jídle raději trochu počkejte. Nicméně nejlepší je pít čistou pramenitou vodu při jídle, případně přiměřené množství piva nebo vína.

10. Fazole

Fazole obsahuje hodně vlákniny a tak její konzumace večer může některým lidem způsobovat nadýmání a snížení kvality spánku. Při této potravině je lepší být opatrný.

Fazole jsou skvělé jídlo na oběd nebo brzkou večeři. Takto se stráví všechny její užitečné ingredience a bude méně pravděpodobné, že se budete cítit nafouknutí a příliš plní.

11. Jablka

Jablka obsahují hodně vlákniny a přírodních kyselin, což zlepšuje trávení a funkci tlustého střeva. Když ale jíte jablka večer, může se kyselina z nich v žaludku hromadit a způsobovat jistou nepohodu.

Konzumace jablek večer může také vést k nadýmání a následně problémům se stolicí. Dochází k tomu proto, že v noci se trávení zpomaluje a trávení jakéhokoliv jídla trvá déle.

Nejlepší čas na jablka je ráno. Můžete tak po spánku stimulovat peristaltiku. Obzvláště užitečné budou, pokud jste snědli příliš mnoho nezdravého jídla.

12. Jogurt

Je lepší se vyhnout konzumaci jogurtu před hlavním jídlem. Jogurt obsahuje kyselinu mléčnou, která může snižovat kyselost žaludku. Následně při hlavním jídle zpomalí trávení.

Nejvhodnější je jíst jogurt na snídani společně se lněným, sezamovým (á 30 gramů) a slunečnicovým semínkem jako hlavní chod. Je možno přidat lžičku skořice, brusinky a ořechy.

Malé množství jogurtu po večeři se zdá být dobrou volbou, protože naplní vaše tělo proteinem, což přispívá k růstu svalů.

Zdroj: https://brightside.me/inspiration-health/12-foods-that-can-harm-you-if-you-eat-them-at-the-wrong-time-771660/

Více:

REISHI

extrakt

Nejsilnější extrakt z REISHI na českém trhu!!!

 

REISHI

spór

100% spórový prášek z Duanwood Red Reishi!!!

 

REISHI

triterpen max

Extrakt s vysokým obsahem triterpenoidů. Více než 20 triterpenoidů%!

 

CORDYCEPS

extrakt

Nejsilnější Cordyceps na českém trhu!!!

 

  

 

DETOXIKAČNÍ NÁPLASTI

CERTIFIKÁT

 

ALOE VERA

1 LITR

 99,5%

čisté šťávy

 

MÁTE PEJSKA NEBO KOČIČKU?

I VY MŮŽETE ODSTRAŇOVAT PARAZITY

 

WURM - EX

 

PARAZIN

 

MACA

 

ETICKÝ KODEX

 České lékařské komory,  

který především zdůrazňuje etické principy lékařského povolání vůči pacientovi

 

Každý třetí český lékař trpí vážným syndromem vyhoření. Cítí se na dně a nenávidí své povolání i pacienty

Česká lékařská komora ve spolupráci s 1.lékařskou fakultou Univerzity Karlovy v roce 2014

 

Nevěřte něčemu jen proto, že to řekl nějaký mudrc

Buddha

 
 

Představa je příčinou mnoha nemocí, ale víra je možnost léčení nemocí všech

Paracelsus

 
 

Nechte své léky ležet v chemické misce, jestliže dokážete léčit svého pacienta prostřednictvím stravy

Koho neuzdraví léky, toho uzdraví příroda

Pokud nejsi připraven změnit svůj život, není ti pomoci

Hippocrates 460 - 377 př.n.l. - Hippokratova přísaha

 
 

Jsme tak živí a zdraví, jako je živá a zdravá strava, kterou se živíme a uzdravujeme

Dr.Vladimír Domen

 

 

Zdraví se nedá získat pasivně u lékaře, nebo v drogérii na rohu. Zdraví lze získat jen ukázněným způsobem života

Dr.René Dubos

 

 

Sami jsme tím nejlepším lékem

To, co den co den děláte, určuje, jakým způsobem a jak dlouho budete žít

Prof.dr.Kurt Tepperwein

základy odkyselení organismu

 

 

Nemoc není nic jiného, než pokus těla zbavit se morbidních látek

Thomas Sydenham, nesoucí předzdívku "anglický Hippocrates"

 

 

Nemoc je vyléčena jen pomocí Přírody, neutralizací a vyloučením smrtonosných látek

Prof.Dr.Hermann Boerhaave

 

JAREK NOHAVICA

v 02 Aréně

Pánbůh ztratil vliv...

 

S připojením je to někdy těžké

NENAČITA

 

Trojúhelník rozřežeme na kusy, které přeskládáme. Kampak nám ale zmizel jeden čtvereček?

 

 

Cílem medicíny je předcházení nemocí a prodloužení zdravé dlouhověkosti. Ideálem medicíny je odstranit mít potřebu lékaře.

MUDr. William J. Mayo

 

 

KLOUBNÍ VÝŽIVA

 

MUDr. Ladislav Šafránek, lékař pro zdravou dlouhověkost

ČLÁNEK

Nejlepší kloubní výživa

jako jediná obnovuje kloubní chrupavku

 

 

CELADRIN  BARNY´S

 

 

SANDŘIN PŘÍBĚH

ÚSPĚŠNÉ UZDRAVENÍ Z RAKOVINY

 

Sandra: Nikdy nezapomenu na ten POCIT BEZNADĚJE, STRACHU, co ve mně lékaři vyvolali, na to jak jsem byla jen další nemocná.

ČLÁNEK  ZDE

Se Sandrou hovořila: Mgr. Zuzana Švédová, Dis.

k

 

 

TŘI UNIKÁTNÍ EXTRAKTY

Z DUANWOOD RED REISHI

 

EXTRAKT           SPÓR

Nejsilnější extrakt z REISHI na českém trhu!!!100% spórový prášek z Duanwood Red Reishi!!!

 

TRITERPEN MAX

Extrakt s vysokým obsahem triterpenoidů. Více než 20 triterpenoidů%!

 

ZDE ROSTE ČERVENÁ REISHI

DUANWOOD RED REISHI

zdroj výše nejúčinnějších extraktů

Video z návštěvy pěstitelů Duanwood Red Reishi v Číně, v horské oblasti Jiangshan

 

FAKTA O REISHI,

MYKOLOGIE, HISTORIE, PĚSTOVÁNÍ, ÚČINNÉ LÁTKY

 

 

 

 CORDYCEPS, extra silný

nejvyšší množství účinných látek

Nejsilnější Cordyceps na českém trhu!!!

 

 

KAPSAICIN

 

 

OREGÁNO         ECHINACEA

garance: 70-80% Carvacrolu

Každé druhé české dítě trpí atopickým ekzémem !!!

v pořadu ČT Pološero září 2014 - Česko, odpadkový koš Evropy -  odkaz 

ČLÁNEK

 

 

MELATONIN

á 1,25 mg                    á 5 mg

 

 

JAREK NOHAVICA

ZADEK JAK ŽOK

A přece nakonec - ÚSPĚŠNÁ LÉČBA

 

Kontakt

Oldřich Rolinek-provozovatel webu pošta Sázavská 101, 25166 Senohraby, (Lensedly 63)

oldarolda1@seznam.cz